Raja kiiruse/kõrguse profiil

Lisas hmm @ 2024-07-19 16:39:26

Kirjeldus

Reis toimus 4-14 august.
Päevade kaupa on kirjutis toodud Facebookis:
Start>https://www.facebook.com/groups/471167806998913/?sorting_setting=CHRONOLOGICAL

Start
>https://www.facebook.com/groups/471167806998913/?sorting_setting=CHRONOLOGICALbr'>

Start Rakverest 4 augustil ~15:00, st rattad olid bussipakitud ning võtsime suuna Austria linna Linzile.Bussiga oli plaanis see vahema ~2000 km järjest sõita, vahetasime juhti, kui see väsis ning tankisime ja sõime bensukates.mingi hetk 5 augustil avastasime, et suund on kuidagi läände läinud ja liigume Saksamaa suunas... krt küll waze oli ka saksamaal leidnud sarnase linnakese. Egas midagi suund bussiga kohe lõuna poole. Jõudsime Tsehhi piiridesse ning tee muutus väiksemaks ja käänulisemaks. polnud mõtet enam bussiga edasi trügida. Panime bussi kuhugi parklasse ja rattad maha ning ratastega reis võis alata.5 augustil sõitsime kohe Linzi välja. Väike welcome istumine, majutuse hankimine ja linnapeale hängima....

2. päev, 6 juuli.Oli kavas liikuda Alpidesse, suund on kõrgemad tipud, mis jäävad Saltzburgi ja Lago di Garda järve vahele. Sõitsime vägevaid Alpiteid.
Enne Alpidesse tegume kanaburksi. Koht oli super, isegi vetsus olid ekraanil reklaamid.Näigme ühte õnnetust, kus tegelane oli kahjuks tekiga kaetud aga nii on, et selle tee oleme ju valinud.Muus osas mõnus sõit Bolanzasse.

3. päev 7. JuuliHommiku alustasime kohe tankla otsinguid, sest Mikul oli 8km kütust jäänud, 2km enne tanklat 0km. Millegi pärast hakkas waze midagi sovitama, et pane tuled põlema ja kas laps on pardal, mähkmed kaasas? Võtsime suuna #RivaDeGarda peale. Tee oli võrratu  ehk kunagi mudin Gopro videod ka vaatamiseks.Järgmiseks võtame suuna Strada della Forra. See hea tee on praegu suletud, võtsime Pieve küla suuna aga ilm mängis natuke vingerbussi  ja avas taevaluugid. Mägiteed muutusid meie rataste all mõnusalt liuväljaks ja jalgrattur oli meist kiirem.Igatahes vihmane seiklus jätkus, kuigi vahepeal oli kuiv ja päikseline. Kahjuks väga lahe teekene Strada della Frora oli suletud. Egas midagi võtsime järve kalda äärse tee kaudu Parma poole. No saime ka korralikku tormi. Vahepeal pidime isegi silla all maru möödumist ootama. Ja siis nagu naksti vihm läbi ja 30 kraadi koos päiksega. 1h sõitu ning riided kuivad.

4. päev 8 juuli algas päris hästi. Ilm ilus soe. Tänaval pargitud rattad alles, terved. Eilsest vihmasõidust ainult saapad niisked. Pannes kiivri pähe ja püüdsin rääkima hakata.... ei kuulda. Mikker oli kuidagi niiskuskahjustusena oma töö minetanud. Aga kuivatasime sõiduga ta ära ning funkab jälle. Võtsime suuna Casanova poole. No need teed, no need teed.Sorry, geoape läks puhkama, sellest ka see triip...Jõudsime Genova linna, majutus peatänava juures. Suht lux.värk.No rolerite uputus on siin linnas ning meie mopeedid kaovad ilusti ära.Õhtu linnas oli mõnus.

5. päev 9. juuliPäeva alustasime nõks hiljem kui eelmisi. Hommik oli juba soe. Võtsime suuna Nizza peale, plaaniga sõita ning kasta ennast vees. Rannaäärsed teed Nizzasse olid klassikaliselt rahvast täis. Türenee merevesi soe. Korralik rallitamine autode, rollude jne vahel. Peale esimest suplust otsustasime teksad ja tagi rattale pakkida ning edasised 130km 4h sõita lühikestes pükstes ja t-sägi väel. Loomulikult määrisime 30se päiksekreemiga käed ja jalad kokku.Monacos väike jalutuskäik, kerge värskendus ja suveniirid. Nizzasse jõudes hotell 400m rannast, 100m keskväljakust, möllu on Prantsusmaa kaotas Hispaaniale jalgpallis, miilitsad tänaval jne...

6. päev 10 juuli.Algus Nizzast. Hommikusöök ning suund mägisele kohale Isola. Tee oli suurepärane nii üles kui alla. Teisele poole mäge jõudes kiirelt mööda kiirteed Torinosse. Mägisele teele minnes näitas, et saab 140km veel sõita, enne kui paak tühjaks saab. No BMWdel oli selleks 70km. Kui mõne km olime tõusnud muutusid näidud järsku väiksemateks ning enne viimaseid tõuse oli juba 58 ja 26km nendeks näitudeks. Mina oli veel piisavalt kütust, lõpuks nibin nabin tanklasse ja bemmi vennad panid 15l paaki... ametlik paagi maht ongi 15l... Nüüd sööme pastat ja risottot.Ahv kuri aim paneb villast,kardab midagi.. Sirged kohad Genoast Nizzasse oli mööda mereäärt.Teine sirge joon mäeotsast Col de la Lombardest Torinosse oli mööda SS21m sealt kiirteele A33Kiirteel olid kiirused 130 ja isegi nõks rohkem. Ega seal väga meeldiv sõita pole, sest tuulekohin on korralik ning vaadata ka ei midagi. Meil oli vaja kilomeetreid bussi poole, sest 3 päeva oli vaja minna ning 1350km otse, 1500 läbi Svetsi. Torinos tankimine ja kehavedelikud välja... stardipakk ja pedaalidega segisti. Nüüd väikses järve äärses külas Gordola hotelli nimi Aleksandria.

7. päev 11.juuliPäev tundus suht huvitav. Suund Innsbrukki, waze sätted paika: ära väldi tasulisi teid, väldi kiirteid, sõiduk mootorratas. Sõiduajaks näitas 5h.. hakkasime linnast linna sõitma ja Vallo tegi ettepaneku, et tema waze viitab kiirteele ja 4h.. ok Vallo juhtima. Kui olime juba 1h kiirteel uhanud Milano poole, ei tundunud asi õige,  meeletult palav, silmad kärssasid, masinaid teel palju... ok keerasime maha ja suund õigeks.Mõnusad teed tulid tagasi, saime terve assortii: kiirteid, laugeid kurve, mägiteid, serpentiine, vihmaseid ja kuivi teid. Kahjuks nägime ka õnnetusi. Nüüd jõudsime Inssburgi. Vihma ladin koos äikese mölluga... no mis seal ikka nautisime hotelli kohvikut.

8. päev 12 juuliNagu mainitud hommikul hotellis kõht täis ja Salzburgi poole vurama. Vihma radarikaart ei näidanud head pilti ning vihmariided selga. Kogu tee oli niiske ja väikeste sadudega. Teadlikult jätsin Gopro kotti, seega ei mingeid liikuvaid pilte tänasest sõidust.
Esimene suurem peatus oli Saksamaal Passau külas. Väike pizaria ning ennetades parkimiskontrolli startisime ratastega jälle teele.Vihmariiete ära võtmiste ning selga panemise osas andsime juba modellide mõõtu välja. No iga 30km tagant kiled selga ja siis jälle selgemaks ning riided maha... mõne k9mne km pärast jälle selga...Igatahes mida rohkem Praha poole jõudsime, seda märjemaks läks. Lõpuks Prahas, väike peatus Cafe Vescovi juures ning majutust bronnima. Seekordseks hotelliks Metropolian Old Town. Võtsime sviidi kolme toaga.Nüüd linna peale laiama.

9. päev 13 juuli13 juuli päev oli siis kiire sõit bussi juurde ehk 100km kiirteed 135km/h ja nõks e 30km väiksemaud teid.Nüüd pakime asjad bussi ning kell 13:00 alustasime bussiga transiit tagasi.Ratastega sõidetud 3197km

10 päeva ehk 14 juuli hommikul 06.30 olin kodus...
Kokkuvõtvalt:
10 päeva

Mainimist väärt mäed kõvakattega teedega läbitavad/ületatavad, EU kõrguselt:
4: Stelivo Pass 2758m
14: Großglockner 2504 (2571m)
40: Col de la Lombarde 2350m

Bussiga sõit 2931km (1441 ja 1490)
Bussi pandi kütet 327L ehk 11,15 L/100 oli keskmine küttekulu, Poolas 120km/h ja baltikumis 90km/h, rahaliselt 561€

Ratastega sõit 3197km,
Pets Triumph Bonneville T100: 117,8L kütust 206€ eest, 3,68L/100 keskmiselt;
Vallo BMW GS850: 135,8L kütust, 238€ eest, 4,25 L/100km keskmiselt;
Mikk, BMW GS850: 136,3L kütust, 239€ eest, 4,26 L/100 keskmisekt.

Ühised kulud (majutus, õhtusöök, bussiküte) kokku 3320€ (1107€ isik), sellele lisanduvad rataste kütusekulu, Nänn/meened/kingitused jne... Ehk ~1600€ nägu + lõbu

Seltskond oli lahe ja sõita nautida sai korralikult. Ükski pilt ega tulevikus kiivrilt filmitud video ei anna edasi neid emotsioone, mis sealt saime.