Raja kiiruse/kõrguse profiil

Monte Viozi vallutamise katse

Lisas mait42 @ 2015-07-07 00:59:15

Kirjeldus

Plaanis oli vallutada Monte Vioz 3645m, aga see osutus vähese ettevalmistuse tõttu liiga raskeks. Esmalt läks hommikul ööbimiskohas kohmitsemise peale meeletult aega, nii et mäe vallutamine algas alles kell 11. Otsustasime tõstukit mitte võtta ja jala üles liikuda, algselt valitud tee tundus kõndima hakates minema liiga suure ringiga ja püüdsime valida teist teed, aga seda ei leidnudki. Olles tunnikese pärast jõudnud tõstukite vahejaama, mõistsime, et 30-kraadine temperatuur on liigne lisakoormus ja otsustasime võtta poole mäe pealt tõstuki. Kell aga oli just 12 saamas, mis tähendas, et italjaanost tõstukioperaator Antonio läks pea kaheks tunniks siestale ja jättis meid pika ninaga. Tõstuk ise väntas täistuuridel edasi veel peaaegu pool tundi. Kulus veel üks tund ja minul 2 liitrit vett, et tõstukite lõpp-punkti jõuda. Õnneks oli seal kraanivesi joodav. Kella 13 paiku asusime siis 'päris' matkale. Kõrgust oli piisavalt kogunenud, mis tähendas, et kerge tuule korral ei olnud enam palav. Umbes 2h tundi hiljem olime jõudnud ca 2700 meetri peale, selleks ajaks oli mul järgi veel pool liitrit vett ja tarvis oli iga saja meetri järel juba puhkepause teha. Mõistsin, et tipp jääb vallutamata. Tugevamad jätkasid matka ja mõned nendest jõudsid ca 3100m peale, kus tundus lume tõttu edasiminek juba liiga ohtlik. Allatulek oli üllatavalt lihtne - ühe jutiga nagu jalutuskäik pargis. Antonio kolleegidel oli siesta vahepeal läbi saanud, seega sai organiseeritud tõstukipiletid ja käidud ära 3000m peal, kust avanes samuti hea vaade, aga liikumisvõimalused olid paksu lume tõttu kesised.